Development of educational leadership in research university through community of practices among professors

Ismi Arif Ismail,Soaib Asmiran,Zaharah Hassan. Development of educational leadership in research university through community of practices among professors, Ismi Arif Ismail et al. / Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011), page 828-832.

Abstract

We are using the COP (Community of Practice) model as a conceptual framework to explore professors’ experiences and to

understand educational leadership in Research University (RU). This research utilized the qualitative method, interviewing

twenty professors from universities in Malaysia and overseas as well as conducting two focus group interviews with university

leaders from two universities. Interviews were recorded and transcribed verbatim and the data were categorized into themes. The

findings indicated that through COP of professors, we can understand the process of how they conduct their jobs such as in

teaching, research and consultancy. Through the COP, we can develop educational leadership for RU.

    เรากำลังใช้แบบจำลอง COP (ชุมชนแห่งการปฏิบัติ) เป็นกรอบแนวคิดในการสำรวจประสบการณ์ของอาจารย์และเพื่อเข้าใจภาวะผู้นำทางการศึกษาในมหาวิทยาลัยวิจัย (RU) งานวิจัยนี้ใช้วิธีสัมภาษณ์เชิงคุณภาพอาจารย์จากมหาวิทยาลัยในมาเลเซียและต่างประเทศจำนวน 20 คน พร้อมสัมภาษณ์กลุ่มสนทนากับมหาวิทยาลัย 2 ครั้ง ผู้นำจากสองมหาวิทยาลัย การสัมภาษณ์ถูกบันทึกและถอดเสียงเป็นคำต่อคำและจำแนกข้อมูลออกเป็นหัวข้อต่างๆ ดิผลการวิจัยระบุว่า ผ่าน COP ของอาจารย์ เราสามารถเข้าใจกระบวนการในการทำงานเช่นในการสอน การวิจัย และการให้คำปรึกษา ผ่าน COP เราสามารถพัฒนาความเป็นผู้นำด้านการศึกษาสำหรับ RU

Ismi Arif Ismail,Soaib Asmiran,Zaharah Hassan. Development of educational leadership in research university through community of practices among professors, Ismi Arif Ismail et al. / Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011), page 828-832.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

รุ่งทิวา เหล่าอั้น

นวัตกรรมการศึกษาและการเรียนรู้อย่างสร้างสรรค์ในสถาบันการศึกษายุคใหม่