รุ่งทิวา เหล่าอั้น
workshop 5
Educational Leadership Students and Mixed Reality Experiences: Building Student Confidence to Communicate with Parents and Teachers
Ceballos, M., Buckridge, H., & Taylor, R. T. (n.d.). Educational Leadership Students and Mixed Reality Experiences: Building Student Confidence to Communicate with Parents and Teachers.
Preparing future school administrators to engage in effective communication with parents and teachers is a necessary component of master’s of educational leadership preparation programs. Mixed reality experiences (i.e., a life-like virtual rehearsal experience) provide students with opportunities to engage in realistic practice in a low risk professional environment where they are given immediate feedback and an opportunity to reflect on the simulation experience. Through this study, researchers examined students’ perceived value of the mixed reality experience in developing their conferencing communication skills with parents and teachers. Findings from this study indicated that educational leadership students placed a high value on the mixed reality experience as it related to building their confidence in speaking to parents and teachers. Given the findings from this study, educational leadership programs may want to consider infusing mixed reality experiences into their programs tailored to their specific context to transition from a traditional delivery model to a contemporary model with realistic practice aligned to the needs of schools.
เตรียมผู้บริหารโรงเรียนในอนาคตให้มีส่วนร่วมในการสื่อสารที่มีประสิทธิภาพกับผู้ปกครองและครูเป็นองค์ประกอบที่จำเป็นของโปรแกรมการเตรียมความพร้อมด้านการศึกษาระดับปริญญาโท ประสบการณ์ความเป็นจริงผสม (เช่น ประสบการณ์การซ้อมเสมือนจริง) ให้นักเรียนได้โอกาสในการมีส่วนร่วมในการปฏิบัติจริงในสภาพแวดล้อมที่มีความเสี่ยงต่ำในวิชาชีพให้ข้อเสนอแนะทันทีและมีโอกาสสะท้อนประสบการณ์การจำลอง ผ่านสิ่งนี้ ศึกษา นักวิจัยตรวจสอบคุณค่าการรับรู้ของนักเรียนเกี่ยวกับประสบการณ์ความเป็นจริงผสมในการพัฒนาทักษะการสื่อสารการประชุมกับผู้ปกครองและครู ข้อค้นพบจากการศึกษาครั้งนี้ระบุว่านักเรียนผู้นทางการศึกษาให้ความสำคัญกับประสบการณ์ความเป็นจริงผสมสูงเพราะเกี่ยวข้องกับการสร้างความมั่นใจในการพูดกับผู้ปกครองและครู จากการค้นพบจากการศึกษานี้ โปรแกรมความเป็นผู้นำทางการศึกษาอาจต้องพิจารณาการผสมผสานความเป็นจริงเข้าด้วยกัน ประสบการณ์ในโปรแกรมของพวกเขาที่ปรับให้เข้ากับบริบทเฉพาะของพวกเขาเพื่อเปลี่ยนจากแบบดั้งเดิม รูปแบบการนำส่งสู่แบบจำลองร่วมสมัยพร้อมการปฏิบัติจริงที่สอดคล้องกับความต้องการของโรงเรียน
A Voice at the Table: The Role of Florida Association of Professors of Educational Leadership (FAPEL) in Advancing the Preparation of School Leaders in Florida
Storey, V. (n.d.). A Voice at the Table: The Role of Florida Association of Professors of Educational Leadership (FAPEL) in Advancing the Preparation of School Leaders in Florida.
Educational leadership faculty from Florida state-accredited educational leadership programs formed the Florida Association of Professors of Educational Leadership (FAPEL) in 1995 to provide a means through which they could effectively communicate and work together on issues of mutual interest, and for twenty-five years members have collaborated to raise the profile of the profession. FAPEL works to effect change by serving as experts in a broad range of statewide issues that affect principal preparation, facilitating informed advocacy, and developing communication pathways with state regulators, and legislators. FAPEL presents a model for collective interactions among educational leadership faculty to improve the quality of their programs and influence state and regional issues related to principal preparation.
คณะผู้นำด้านการศึกษาจากโครงการความเป็นผู้นำด้านการศึกษาที่ได้รับการรับรองจากรัฐฟลอริดาได้ก่อตั้งสมาคมศาสตราจารย์แห่งความเป็นผู้นำทางการศึกษาแห่งฟลอริดา (FAPEL) ในปี 2538 เพื่อจัดหาวิธีการที่พวกเขาสามารถสื่อสารและทำงานร่วมกันได้อย่างมีประสิทธิภาพในประเด็นที่น่าสนใจร่วมกัน และเป็นเวลายี่สิบห้าปี สมาชิกได้ร่วมมือกันเพื่อยกระดับโปรไฟล์ของอาชีพ FAPEL ทำงานเพื่อให้เกิดการเปลี่ยนแปลงโดยทำหน้าที่เป็นผู้เชี่ยวชาญในประเด็นต่างๆ ทั่วทั้งรัฐที่ส่งผลต่อการเตรียมการหลัก การอำนวยความสะดวกในการสนับสนุนโดยได้รับแจ้ง และพัฒนาเส้นทางการสื่อสารกับหน่วยงานกำกับดูแลของรัฐ และสมาชิกสภานิติบัญญัติ FAPEL นำเสนอแบบจำลองสำหรับการโต้ตอบร่วมกันระหว่างคณะผู้นำด้านการศึกษา เพื่อปรับปรุงคุณภาพของโปรแกรมและมีอิทธิพลต่อปัญหาของรัฐและระดับภูมิภาคที่เกี่ยวข้องกับการเตรียมการหลัก
Developing a guiding model of educational leadership in higher education during the COVID-19 pandemic: A grounded theory study
Yokuş, G. (2022). Developing a guiding model of educational leadership in higher education during the covid-19 pandemic: A grounded theory study. Participatory Educational Research, 9(1), 362–387. https://doi.org/10.17275/per.22.20.9.1
This research aims to explore educational leadership during the COVID19 pandemic from the perspectives of higher education students and to develop a guiding model of educational leadership for ‘new normal’ with the novel emerging components. This research is conducted using grounded theory method and social network analysis. The first study group includes 32 participants, second study group includes another 26 participants, and final group includes 12 participants. Participants in all groups are university students studying in a higher education institution in Turkey. Written documents, personal interviews and group discussion are used for data collection. Based on analysis, a guiding model is developed which illustrates the concept of educational leadership for the new normal, which is composed of “networking, enhancing educational practices, calmness & compassion, analytical & strategical thinking, and transparency”. Also, the social network analysis shows that “encouraging online communities, promoting social interaction, creating a safe and inclusive learning environment, providing learning resources, leading under pressure, emphasizing optimism, making data-driven decisions” are cornerstones in terms of educational leadership for the new normal. In addition to those substantially noted key concepts, some higher education students also seem to be in need of some other aspects of educational leadership such as inspiration for learning, open dialogue, risk planning and leveraging capacity of community. The participants also indicate that successful educational leadership is about understanding others’ perspectives, rather than sticking to leader’s perspective.
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความเป็นผู้นำทางการศึกษาในช่วงการระบาดของ COVID19 จากมุมมองของนักศึกษาระดับอุดมศึกษาและถึงพัฒนาต้นแบบผู้นำทางการศึกษาสำหรับ 'ความปกติใหม่' กับองค์ประกอบใหม่ที่เกิดขึ้นใหม่ การวิจัยนี้ดำเนินการโดยใช้วิธีทฤษฎีพื้นฐานและการวิเคราะห์เครือข่ายสังคมออนไลน์ การศึกษาครั้งแรก กลุ่มมีผู้เข้าร่วม 32 คน กลุ่มศึกษาที่สองรวมผู้เข้าร่วมอีก 26 คน ผู้เข้าร่วมและกลุ่มสุดท้ายมีผู้เข้าร่วม 12 คน ผู้เข้าร่วมทั้งหมด กลุ่มที่เป็นนักศึกษามหาวิทยาลัยที่กำลังศึกษาอยู่ในสถาบันอุดมศึกษา
ในตุรกี. เอกสารเป็นลายลักษณ์อักษร การสัมภาษณ์ส่วนตัวและการสนทนากลุ่ม ใช้สำหรับเก็บข้อมูล จากการวิเคราะห์ โมเดลแนวทางคือ พัฒนาซึ่งแสดงให้เห็นแนวคิดของภาวะผู้นำทางการศึกษาสำหรับ new normal ซึ่งประกอบด้วย “การสร้างเครือข่าย ส่งเสริมการศึกษา การปฏิบัติ ความสงบและความเห็นอกเห็นใจ การคิดเชิงวิเคราะห์และเชิงกลยุทธ์ และความโปร่งใส” นอกจากนี้ การวิเคราะห์โซเชียลเน็ตเวิร์กยังแสดงให้เห็นว่า “กำลังใจ ชุมชนออนไลน์ ส่งเสริมปฏิสัมพันธ์ทางสังคม สร้างความปลอดภัยและรวมสภาพแวดล้อมการเรียนรู้ จัดหาแหล่งเรียนรู้ ชั้นนำภายใต้แรงกดดัน เน้นมองโลกในแง่ดี ตัดสินใจโดยใช้ข้อมูลเป็นหลัก” คือ รากฐานที่สำคัญในแง่ของความเป็นผู้นำทางการศึกษาสำหรับความปกติใหม่ใน นอกเหนือจากแนวคิดหลักที่ระบุไว้อย่างชัดเจนแล้ว การศึกษาระดับอุดมศึกษาบางส่วน ดูเหมือนว่านักเรียนจะต้องการแง่มุมอื่นๆ ของการศึกษาด้วย ความเป็นผู้นำ เช่น แรงบันดาลใจในการเรียนรู้ การเปิดเสวนา การวางแผนความเสี่ยง และยกระดับศักยภาพของชุมชน ผู้เข้าร่วมยังระบุด้วยว่าภาวะผู้นำทางการศึกษาที่ประสบความสำเร็จคือการเข้าใจผู้อื่นมุมมองแทนที่จะยึดติดกับมุมมองของผู้นำ
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น